Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası

04/03/2021 11:09

Politika ve Değerler

MALİ POLİTİKASI

Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 5174 sayılı Kanunun Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği kapsamında; üyelerinden almış olduğu kayıt ücreti, yıllık aidat, munzam aidat, yapılan hizmetler karşılığı alınan ücretler, belge bedelleri, yayın gelirleri, bağış-yardım, iştiraklerden ve sair gelirlerden oluşan kaynakları ile kanunda belirtilen kuruluş amaçlarını ve kalite politikası kapsamında oluşturulan stratejik ana hedeflere ulaşmak ve alt hedefleri gerçekleştirmek üzere;

*İhtiyaç duyduğu mali kaynaklarını, şeffaflık, hesap verebilirlik ilkelerini esas alarak riskin en az olduğu alanda değerlendirmek.

* Muhasebe ilkeleri doğrultusunda şeffaflık, doğru bilgi, zamanında bilgi sağlamak adına kurulan sisteme göre düzenli mali raporları ilgili ve yetkililere sunmak.

* Oda mevcut kaynaklarını iç ve dış müşterisinin memnuniyetine yönelik kaliteli hizmet için en etkin biçimde kullanmak.

* Oda mevcut kaynaklarını bulunduğu bölgedeki üretimi ve istihdamı destekleyici yönde kullanmak.

* Yönetimde sağlıklı bir kontrol bilinci oluşturmak ve etkin mali kontrol ortamı sağlamak.

* Hesapları İnceleme Komisyonunun tespit ve önerileri doğrultusunda Yıllık Cari Bütçeyi hazırlamak ve Meclise sunmak.

* Oda Stratejik Planı ve Yıllık İş Planı stratejik hedefler kapsamında ki faaliyetlerini, yıllık cari bütçeye göre yürütmek.

* Genel kabul görmüş muhasebe ilkelerine ve tek düzen muhasebe sistemine göre mali faaliyet gösteren odanın; mali kaynaklarının yönetiminin izlenmesi ve kontrolüne yardımcı olmak üzere zamanında ve doğru mali bilgiler sağlamak.

* Odanın sahip olduğu varlıkları vadeli mevduat olarak, iştirak olarak ve fon alarak değerlendirmek.

* Finans sektöründe araştırmalar sonucu kararlar alarak; Odanın finans kaynaklarının daha güçlü olmasını sağlamak.

* TOBB 5174 sayılı kanun çerçevesinde yasal yolları kullanarak; Odamız mevcut kaynaklarını artırmak.

 

HABERLEŞME POLİTİKASI

Odanın; üyeleri, diğer dış müşteriler/paydaşlar ile şeffaflık anlayışına dayalı ve tutarlı, sıcak ilişkiler kurulmasını sağlamak ve kurulan bu ilişkilerin devamlılığını sağlamak.

Oda hizmetlerinin farkında olmayan, Oda'nın kurumsal gücünün farkında olmayan, Oda'nın ülkemiz için değerinin farkında olmayan kitleye de ulaşmak,

Kurum içinde ve dışında temasta bulunulan hedef kitle ile net, anlaşılır, etkili ve güvenli bir iletişim kurmak,

Odanın sunduğu hizmetleri; üyelerine, diğer dış müşterilerine/paydaşlarına ve halka en iyi şekilde aktaracak stratejik iletişim planları hazırlamak,

Oda'nın görüş ve önerilerini, yürüttüğü çalışmaları ve faaliyetlerini, bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki imkânlardan yararlanarak hedef kitleye ulaştırmak; iletişim araçları konusunda, üyelere ve paydaşlara danışarak en etkin iletişim yöntemlerini belirlemek,

İletilecek mesajın içeriğine bağlı olarak, hedef kitleye görsel ve yazılı medya, kurumsal internet sayfası, elektronik posta, sms mesajı, faks, telefon, sosyal medya, posta, bina içi pano iletişim yöntemleri ile ulaşmak,

Faaliyetlerini, Oda'nın çeşitli konulardaki görüşlerini, üyelerin mesleki faaliyetlerini kolaylaştırıcı bilgileri, ticaret ve sanayi sektörlerinde meydana gelen ulusal ve uluslararası güncel meseleleri kapsayan güncel bir web sitesine sahip olmak,

Oda'dan ve sektörden haberlerin yer aldığı aylık bültenler yayımlamak ve hedef kitlesine ulaştırmak,

Duyurular ve yayınları, Oda'nın faaliyetlerinin amacına ve hedefine yönelik hazırlamak,

Kurumsal web sayfasının ve sosyal medya hesaplarının güncel ve üyelerin ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alan bir anlayış ile hizmet vermesini sağlamak,

Yönetim Kurulunca belirlenmiş özel gün ve haftalarda Oda'nın kutlama, mesaj, dilek ve temennilerini gazete ilanları, internet sayfası, elektronik posta, sms mesajı, sosyal medya yoluyla hedef kitleye ulaştırmak,

Odanın Yerel ve Ulusal Basın-Yayında (yazılı, sesli, görsel) yer alan haber arşivinin oluşturulmasını ve muhafaza edilmesini sağlamak.

Yerel ve Ulusal Basın-Yayın (yazılı, sesli, görsel) kuruluşlarıyla, şeffaflık anlayışına dayalı ilişkiler kurulmasını sağlamak ve bu ilişkilerin devamlılığını sağlamak,

Etkin iletişim için, yerel ve ulusal basın kuruluşlarının iletişim bilgilerinin yer aldığı veri tabanını güncel tutmak.

 

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ POLİTİKASI

Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası, kalite değerleri çerçevesinde, güvenilirlik, dürüstlük, liderlik, ilkelerine bağlı, üye odaklı yönetim anlayışı ile

-Odamıza ulaşan şikâyetlerin şeffaf, objektif, adil, hesap verilebilir ve gizlilikle ele alındığını,

-Müşterilerimizin şikâyet, talep, başvuru ve önerilerini Odamıza kolaylıkla ve ücretsiz iletebildiğini,

-Kendimizi müşterinin yerine koyarak, empatik yaklaşım ile hizmetlerimizin verildiğini,

-Müşteri memnuniyetinin temelinde çalışanlarımızın olduğunu, aynı şikâyetin tekrar oluşmaması için gerekli düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirildiğini,

-Teknolojiyi yakından takip ederek müşteri ihtiyaçlarına yenilikçi çözümlerin sağlandığını,

-Müşterilerimize sunulan hizmetlerde en hızlı reaksiyon süresinin sunulduğunu,

-Şikâyetlerin yasal şartlara, kanunlara, yönetmeliklere uygun, sürekli iyileştirmeler ile çözümlerinin sağlandığını,

-Şikâyetlerin çözümündeki hassasiyetimizi sürekli geliştirildiğini, müşteri şikâyetlerini tüm makul olan çözüm yolları tükenene ya da müşteri memnuniyeti sağlanana kadar takip edildiğini,

-Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi şartlarına uygun olarak Odamızın tüm üyeleri, çalışanları ve diğer paydaşlarına taahhüt ederiz.

 

İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI

Bilim ve teknolojik gelişime değer veren, ekip çalışmasını önemseyen, çevreye, topluma ve etik değerlere bağlı, iş sorumluluğuna ve kaliteli hizmet bilincinde olan ve çalışanlarının her birinin ayrı bir değer olduğunun benimsendiği Zonguldak TSO insan kaynakları politikası şu şekildedir;

-İşin gerektirdiği nitelik, yetenek ve bütçe imkânları doğrultusunda yeterli sayıda insan kaynağını istihdam etmek,

-Eğitim düzeyi yüksek, yenilik ve değişimlere açık, girişimci, dinamik, sonuç odaklı, kendini ve işini geliştirmeyi hedefleyen insanlar kazandırmak

-Hizmet içi eğitimlerle mesleki ve kişisel anlamda sürekli gelişim ortamı hazırlamak,

-Görev tanımının gerektirdiği sorumluluk, risk, deneyim ve liyakat doğrultusunda ücret politikası yürütmek,

-Çalışanların kurum aidiyetini ve motivasyonunu ön planda tutmak,

-Çalışan performansını düzenli olarak izlemek, performansı doğrultusunda ödül uygulamak ve bununla ilgili açık iletişimi desteklemek,

-Çalışan öneri ve beklentilerini dikkate almak,

-Çalışanlar arasında fırsat eşitliği yaratmak,

-Personelimizin; hak ve sorumluluklarını gözeterek, iş kanunu başta olmak üzere, İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, İç Yönerge ve diğer yasal mevzuatlara uygun hareket etmek,

-Çalışanlar arasında ırk, din, dil ve cinsiyet ayırımı yapmadan, insan haklarına saygılı bir çalışma ortamı yaratarak bireysel ve kurumsal değerlerin paylaşıldığı; Nitelikli, huzurlu ve sıcak çalışma ortamı sağlamak,

-Tüm insan kaynakları uygulamalarımızı günün şartlarına göre gözden geçirmek, güncellemek ve böylelikle dinamik bir yapıda tutarak sürekli gelişmesini sağlamak

 

BİLGİ GÜVENLİĞİ POLİTİKASI

ZONGULDAK TSO' nun sahip olduğu bilgi varlıklarının korunmasını, bu varlıkların Odanın stratejilerine hizmet edecek şekilde yönetilmesini, müşteri ve üyelerinin memnuniyetini sağlayacak bir Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemini etkin bir şekilde çalıştırmayı ve sürekli iyileştirmeyi Bilgi Güvenliği Politikası olarak benimsemiştir.

Bu doğrultuda politikamızın esasları;

-İçeriden veya dışarıdan, bilerek ya da bilmeyerek meydana gelebilecek her türlü tehdide karşı ZONGULDAK TSOnun bilgi varlıklarını korumak, bilgiye erişilebilirliği iş prosesleriyle gerektiği şekilde sağlamak, yasal mevzuat gereksinimlerini karşılamak,

-Yürütülen tüm faaliyetlerde Bilgi Güvenliği Yönetim Sisteminin üç temel öğesinin sürekliliğini sağlamak;

Gizlilik:               Önem taşıyan bilgilere yetkisiz erişimlerin önlenmesi,

Bütünlük:           Bilginin doğruluk ve bütünlüğünün sağlandığının gösterilmesi,

Erişilebilirlik:    Yetkisi olanların gerektiği hallerde bilgiye  ulaşılabilirliğinin   gösterilmesi,              

-Sadece elektronik ortam da tutulan verilerin değil; yazılı, basılı, sözlü ve benzeri ortam da bulunan tüm verilerin güvenliği ile ilgilenmek.

-Bilgi Güvenliği Yönetimi eğitimlerini tüm personele vererek farkındalığı sağlamak,

-Bilgi Güvenliğindeki gerçekte var olan veya şüphe uyandıran tüm açıkların, BGYS Kuruluna rapor etmek ve BGYS Kurulu tarafından soruşturulmasını sağlamak,

-İş süreklilik planları hazırlamak, sürdürmek ve test etmek,

-Bilgi Güvenliği konusunda periyodik olarak değerlendirmeler yaparak mevcut riskleri tespit etmek. Değerlendirmeler sonucunda, aksiyon planlarını gözden geçirmek ve takibini yapmak.

-Sözleşmelerden doğabilecek her türlü anlaşmazlık ve çıkar çatışmasını engellemek.

-Bilgiye erişilebilirlik ve bilgi sistemleri için iş gereksinimlerini karşılamaktır.

 

RİSK YÖNETİM POLİTİKASI

Zonguldak TSO vizyon, misyon, ve politikaları doğrultusunda oluşturulan Risk Yönetimi Politikası ile Odamızın varlıklarının ve değerlerinin korunması, risklerin bertaraf edilmesi ile birlikte yasal gerekler doğrultusunda hareket etmeyi, iç ve dış paydaşların güvenini kazanmayı ve sürekli iyileşmeyi amaçlıyoruz.

Bu amaç doğrultusunda;

-Varlıkların değerlerinin korunması, operasyonel güvenlik ve sürdürülebilirlik esaslarına dayanan, stratejik hedeflere uyumlu bir risk yönetim sistemi oluşturulması ve uygulanmasını,

-Odamızın varlığını, gelişmesini ve devamını tehlikeye düşürebilecek risklerin teşhisini,

-Tespit edilen risklerle ilgili gerekli önlemlerin uygulanması ve riskin yönetilmesini,

-Odamızın etkinliğini artırabilecek fırsatların belirlenmesini,

-Hedeflerimiz üzerindeki belirsizlik etkisi olarak tanımladığımız risk ve fırsatlarımızı tüm süreçlerimizin bir parçası görerek etkin bir şekilde yönetilmesini,

-Gerekli faaliyet planlarının önceden oluşturulması ve sürekli iyileştirilmesini,  

-Belli periyotlarda raporlamalar yapılmasını,

-Risk Komitesinin hazırladığı raporlar ile performans ölçümü yapılmasını,

-Etik ilkelere bağlı kalınmasını,

-Üst yönetimin gerekli alt yapı ve kaynağı sağlamasını,

-Risk yönetimi ile ilgili sorumlulukların tanımlanması ve paydaşların farkındalığını artırmaya yönelik faaliyetler yapılmasını taahhüt ediyoruz.

 

 

WhatsApp Icon