SORUMLU EMLAK DANIŞMANI SEVİYE 5 VE MOTORLU KARA TAŞITLARI ALIM-SATIM SORUMLUSU SEVİYE 5 MESLEKİ YETERLİLİK SINAVI BAŞVURULARI BAŞLADI
Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası ile TOBB-MEYBEM A.Ş. arasında imzalanan işbirliği protokolü kapsamında Motorlu Kara Taşıt Alım Satım Sorumlusu Seviye 5 ve Sorumlu Emlak Danışmanı Seviye 5 Mesleki Yeterlilik Belgesi için Mesleki Yeterlilik sınavları düzenlenecektir.
Motorlu Kara Taşıtları Alım-Satım Sorumlusu Seviye 5 sınavı 10-11-12-13 Eylül 2020, Sorumlu Emlak Danışmanı Seviye 5 Sınavı 16-17-18-19 Eylül 2020 tarihlerinde gerçekleşecek olup sınavlara son başvuru tarihi 4 Eylül 2020 Perşembe günüdür.
Başvurular; Motorlu Kara Taşıtları Alım-Satım Sorumlusu sınavı için 50 kişi, Emlak Danışmanı Sınavı için 15 kişi ile sınırlıdır.
Başvuru formu, kimlik fotokopisi, 2 adet vesikalık fotoğraf ve sınav ücretinin yatırıldığına dair dekont ile odamıza şahsen başvuru yapan adayların başvuruları alınacaktır.
** MOTORLU KARA TAŞITLARI ALIM-SATIM SORUMLUSU SINAVI İÇİN ÖNEMLİ NOT:1 Eylül 2020 itibari ile yapacağımız sınavlarda galeride şirket sahipleri seviye 5, yanlarında çalışanların ise seviye 4 den sınavına girmeleri gerekmektedir.
MOTORLU KARA TAŞITLARI ALIM SATIM SORUMLUSU SEVİYE 5 BAŞVURU FORMU TIKLAYINIZ
MOTORLU KARA TAŞITLARI ALIM SATIM SORUMLUSU SEVİYE 4 BAŞVURU FORMU TIKLAYINIZ
SORUMLU EMLAK DANIŞMANI SEVİYE 5 BAŞVURU FORMU TIKLAYINIZ
PARA YATIRILMASI HAKKINDA ÖNEMLİ NOT:
TOBB MEYBEM MESLEKİ YETERLİLİK VE BELGELENDİRME MERKEZLERİ A.Ş (Devlet Teşviki Hesabı)
İŞBANKASI AKAY ŞUBESİ
IBAN: TR57 0006 4000 0014 2011 1580 36
Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Seviye 4-5 Ücreti 600 TL
Sorumlu Emlak Danışmanı Seviye 5 Ücreti 800 TL
Lütfen Ücretleri Yatırırken, Ad-Soyadı, TC Kimlik No, Başvuru Yapılan İl ve Sınav Bilgilerini Dekontun Açıklama Kısmına Yazınız.
* Belge almaya hak kazanan kişilerden 2020 yılı için ayrıca 150 TL MYK Belge Masraf Karşılığı ücreti alınacaktır.
**Form doldurulup ücret yatırıldıktan sonra: form, dekont, kimlik fotokopisi, 2 adet vesikalık fotoğraf ile odamıza başvurunuz.
MOTORLU KARA TAŞITLARI ALIM SATIM SORUMLUSU SEVİYE 5
Ticaret Bakanlığı tarafından ikinci el motorlu kara taşıtı alım-satımı yapan kişiler, satış müdürleri ve satış personeli için Mesleki Yeterlilik Belgesi zorunluluğu getirilmiştir.
-Mesleki Yeterlilik Belgesi Şartı, Hangi Kurum Tarafından Sorgulanacaktır ve Denetlenecektir?
İl Ticaret Müdürlükleri, mesleki yeterlilik belgesi olmayan işletmelere “Yetki Belgesi” vermeyecektir. Noterler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyenlerin “Alım-Satım İşlemlerini” kabul etmeyecektir. Belediyeler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyen işletmelere “Ruhsat” vermeyecektir. ,
-Mesleki Yeterlilik Belgesi Zorunluluğu Kimleri Kapsıyor? Kim Hangi Belgeyi Almalı?
Hâlihazırda ikinci el motorlu kara taşıtı alım satımı yapanlar veya bu sektöre yeni girecek girişimciler için;
– Firma sahibi
– Şube var ise şube müdürü
– Pazarlama ve satış personelinden en az bir kişi
Firma Sahibi ve Şube Müdürleri : Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu Seviye 5
Pazarlama / Satış Personeli : Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Danışmanı Seviye 4 almalıdır.
-Mesleki Yeterlilik Belgesi Alan İşletmeler, Hangi Kara Taşıtlarının Alım ve Satımını Yapacak?
Motosiklet, otomobil, arazi taşıtı, otobüs, kamyonet, kamyon ve lastik tekerlekli traktör niteliğindeki taşıtlar
-Yetki Belgesi Ne Kadar Süreyle Geçerlidir?
Yetki Belgesi, 5 yılda bir yenilenecektir. Aynı şekilde mesleki yeterlilik belgeleri de 5 yılda bir yenilenecektir.
-Mesleki yeterlilik belgesi veya yetki belgesi yerine geçen herhangi bir belge var mıdır?
Yetki belgesi, ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti yapılan işletmenin bulunduğu yerdeki il müdürlüğü tarafından verilecektir. Mesleki yeterlilik belgesi ise TOBB MEYBEM tarafından TOBB’a bağlı Odalar aracılığıyla verilecektir. Yetki belgesi veya mesleki yeterlilik belgesi yerine geçen bir belge bulunmamaktadır.
SORUMLU EMLAK DANIŞMANI SEVİYE 5
Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Kapsamında Firma Sahibi veya Temsile Yetkili Kişiler İçin Şartlar;
• On sekiz yaşını doldurmuş olması
• En az lise mezunu olması
• MESLEKİ YETERLİLİK BELGESİNE SAHİP OLMASI
• İflas veya konkordato durumunda bulunmaması
• Devletin güvenliğine, anayasal düzene karşı vb. suçtan hüküm giymiş olmaması
Emlak bürolarının faaliyetlerine devam edebilmeleri için Ticaret İl Müdürlüklerinden “Yetki Belgesi” alması gerekmektedir.
“Yetki Belgesi” alınabilmesi için ise “MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi” alınmalıdır.
Yetki Belgesi Alan İşletmeler, Hangi Hizmetleri Verecek?
• Taşınmaz alım satımı ve kiralama konusunda pazarlama faaliyetleri ve aracılık faaliyetleri
• Tapu işlemlerine aracılık
• Taşınmazla ilgili inceleme, araştırma, raporlama
• Rayiç bedel ile ilgili bilgi aktarma
DIĞER DUYURULAR
-
Ekonomiye Dair Öne Çıkan Düzenlemeler 17 – 23 Ekim 2024
-
Ekonomiye Dair Öne Çıkan Düzenlemeler 10 – 16 Ekim 2024
-
Ekonomiye Dair Öne Çıkan Düzenlemeler 12 – 18 Eylül 2024
-
Ekonomiye Dair Öne Çıkan Düzenlemeler 5 – 11 Eylül 2024
-
Ekonomiye Dair Öne Çıkan Düzenlemeler 29 Ağustos – 4 Eylül 2024
-
Ekonomiye Dair Öne Çıkan Düzenlemeler 8-14 Ağustos 2024
-
Ekonomiye Dair Öne Çıkan Düzenlemeler 1-7 Ağustos 2024
-
KOOPERATİF VE ÜST KURULUŞLARININ DENETİMİNE DAİR YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN YÖNETMELİK
-
KOOPERATİF BİLGİ SİSTEMİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
-
Ekonomiye Dair Öne Çıkan Düzenlemeler 25 - 31 Temmuz 2024