Page 29 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 29
TS EN ISO 9001:2015
Doküman No İlk Yayın Tarihi Revizyon No/Tarihi Sayfa
KEK 01.05.2017 00/00 28/36
8. OPERASYON
8.1 Operasyonel Planlama ve Kontrol
ZTSO’ da hizmet gerçekleştirilmesinin planlanmasında prosesler ve kayıtlar belirlenmekte ve sürekli
iyileştirme prensibi çerçevesinde geliştirilmeleri sağlanmaktadır. Prosese özel kalite hedefleri (PL 01),
performans kriterleri ve görev tanımları (GR 01-22) belirlenmektedir. Ayrıca, hizmetlerin yerine getirilmesine
yönelik prosedürler ve talimatlar, hizmet gerçekleştirme detayları ile hizmet performansının ölçülmesi, kontrolü
ve geçerliliğine dair hususlar tanımlanmakta ve gerekli kaynaklar sağlanmaktadır.
8.2 Ürün ve Hizmetler İçin Şartlar
8.2.1 Müşteri ile İletişim
ZTSO, üyeleri ile olan iletişimini etkin bir şekilde yönetebilmek için Üye İlişkileri Politikasını (PO 06 )
oluşturmuştur. Üyelerine hizmet bilgisi dahil her türlü bilgiyi, uygun iletişim araçları ile iletebilmekte ve üye
ihtiyaç ve beklentilerini de düzenli bir şekilde toplayabilmektedir.
Üye şikayetlerine önem veren ZTSO üye şikayetlerini etkin bir şekilde yönetebilmek için Üye Memnuniyeti
Ölçme Talimatı ( TL 05) oluşturmuştur.
Dış Müşteriler, ZTSO' dan 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında dilekçe, mail ve sözlü
müracaat ile istedikleri bilgileri Kanun ve Tüzük hükümleri çerçevesinde İlgili Servisten/Genel Sekreterlikten
alabilirler.
ZTSO, zonguldağın gelişimi için kamuoyu oluşturmak amacı ile kamusal faydayı ön planda tutarak üyelerinin
talep ve istekleri doğrultusunda uyguladığı basın yayın faaliyetlerini Haberleşme Politikası’nda (PO 07 )
belirlemiştir.
8.2.2 Ürün ve Hizmetler İçin Şartların Tayin Edilmesi
ZTSO müşterilerine hizmet sunma faaliyetlerini, 5174 Sayılı Kanunun 4. maddesindeki esaslar çerçevesinde ve
diğer birincil ve ikincil mevzuat kapsamında ve ilgili proseslerde belirtilen çerçevede yürütmektedir.
8.2.3 Ürün ve Hizmetler İçin Şartların Gözden Geçirilmesi
8.2.3.1 Ürün ve Hizmetler İçin Şartların Karşılanabilme Yeteneğinin Güvence Altına Alınması
ZTSO’da sunulan hizmetlerin şartları karşılayabilme yeteneği, Kalite El Kitabının 8.2.2 maddesinde sayılan ve
TOBB mevzuat kapsamında güvence altına alınmıştır.
8.2.3.2 Sunulan Ürün ve Hizmetler ile İlgili Dokümante Edilmiş Bilginin Muhafazası
ZTSO’da sunulan hizmetler ile ilgili dokümante edilmiş bilginin muhafazası, Dokümante Edilmiş Bilgiye
Yönelik Faaliyetler Prosedürü (PR 01) çerçevesinde yapılmaktadır.
8.2.4 Ürün ve Hizmetler İçin Şartların Değişmesi
Hizmet talebinde değişiklik olması durumunda ilgili birimler değişiklik hakkında bilgilendirilir ve talep
mevzuata uygun olarak gerçekleştirilir.