Page 33 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 33

TS EN ISO 9001:2015
                                  Doküman No            İlk Yayın Tarihi    Revizyon No/Tarihi        Sayfa
                                       KEK                01.05.2017               00/00               32/36

       9. PERFORMANS DEĞERLENDİRME
       9.1 İzleme, Ölçme, Analiz ve Değerlendirme
       9.1.1 Genel

       ZTSO  hizmet  uygunluğunu  göstermek,  KYS’  nin  uygunluğunu  sağlamak,  KYS’  nin  etkinliğini  sürekli
       iyileştirmek için ölçme, analiz ve iyileştirme çalışmalarını istatistiksel teknikler de dahil olmak üzere gerekli
       görülen  ve  uygulanabilir  metotları  tayin  etmiş  ve  bunların  genişletilmiş  kullanımını  tüm  birimlerde
       sağlanmaktadır.

       KYS sistemini uygulama aşamasında proseslerini tanımlanıştır. Bu proseslerin etkinliğini ölçmek amacıyla her
       bir  proses  için  proses  izleme  hedeflerini,  kriterlerini,  periyotlarını,  risk  ve  fırsatlarını  tanımlamıştır.  Proses
       sorumluları,  proseslerini  belirlenen  hedefler  doğrulusunda  izlemekte  ve  yılda  1  kez  gerçekleşen  YGG
       toplantılarında(FR 02),  Üye ve çalışan memnuniyet anketleri, eğitim anketleri,  iç ve dış tetkik sonuçları ile
       beraber raporlayarak üst yönetime sunar.  Gerektiğinde uygunsuzluk ve düzeltici faaliyetler başlatılarak KYS’
       nin sürekli iyileştirilmesi sağlanmaktadır. Sunulan raporlar ve YGG kararları arşivlenerek muhafaza edilir.

       9.1.2 Üye Memnuniyeti

       ZTSO’da  üye  memnuniyeti  için  şikâyet  formları  (FR  05)  ve  dilek/öneri  kutuları,  üye  memnuniyet
       anketleri(FR03) yapılmış ve Üye Memnuniyeti Ölçme Talimatında (TL 05 ) açıklanmıştır.

       9.1.3 Analiz ve Değerlendirme

       ZTSO, kalite  yönetim sisteminin  uygunluğunu  ve  etkinliğini göstermek  ve kalite  yönetim  sisteminin sürekli
       iyileştirilmesinin nerede yapılabileceğini değerlendirmek için uygun veriyi belirler, toplar ve analiz eder.

       KYS kapsamında tanımlanmış olan prosesler, planlar ve bunların uygulamaları sonucunda elde edilen kayıtlar
       veri  analizine  tabi  tutularak  raporlanır.  Proses  yaklaşımı  çerçevesinde  tüm  verilerin,  analiz  edilerek  düzenli
       aralıklarla YGG Toplantılarına aktarılması ve üst yönetimin elde edilen verileri kullanarak yeni kararlar alması
       sağlanır.

       Veri Analizi;

            Üye memnuniyeti,
            Personel memnuniyeti
            Personel Önerileri ve Eğitim İstekleri
            Stratejik plan hedefleri ve performans göstergeleri,
            Proses performansları,
            Uygunsuzluk ve Düzeltici faaliyetler,
            Üye/Personel Eğitim Anket kayıtları,
            İç tetkik raporları,
            Tedarikçi değerlendirmeleri

            Üye Öneri/İstek/Şikayet Kayıtları
            Personel Performans Sistemi Kayıtları
            Risk ve Fırsatların belirleme de başarı oranı
            İş planlarının,  stratejik planın gerçekleşme oranı

       9.2 İç Tetkik
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37