Page 33 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 33
TS EN ISO 9001:2015
Doküman No İlk Yayın Tarihi Revizyon No/Tarihi Sayfa
KEK 01.05.2017 00/00 32/36
9. PERFORMANS DEĞERLENDİRME
9.1 İzleme, Ölçme, Analiz ve Değerlendirme
9.1.1 Genel
ZTSO hizmet uygunluğunu göstermek, KYS’ nin uygunluğunu sağlamak, KYS’ nin etkinliğini sürekli
iyileştirmek için ölçme, analiz ve iyileştirme çalışmalarını istatistiksel teknikler de dahil olmak üzere gerekli
görülen ve uygulanabilir metotları tayin etmiş ve bunların genişletilmiş kullanımını tüm birimlerde
sağlanmaktadır.
KYS sistemini uygulama aşamasında proseslerini tanımlanıştır. Bu proseslerin etkinliğini ölçmek amacıyla her
bir proses için proses izleme hedeflerini, kriterlerini, periyotlarını, risk ve fırsatlarını tanımlamıştır. Proses
sorumluları, proseslerini belirlenen hedefler doğrulusunda izlemekte ve yılda 1 kez gerçekleşen YGG
toplantılarında(FR 02), Üye ve çalışan memnuniyet anketleri, eğitim anketleri, iç ve dış tetkik sonuçları ile
beraber raporlayarak üst yönetime sunar. Gerektiğinde uygunsuzluk ve düzeltici faaliyetler başlatılarak KYS’
nin sürekli iyileştirilmesi sağlanmaktadır. Sunulan raporlar ve YGG kararları arşivlenerek muhafaza edilir.
9.1.2 Üye Memnuniyeti
ZTSO’da üye memnuniyeti için şikâyet formları (FR 05) ve dilek/öneri kutuları, üye memnuniyet
anketleri(FR03) yapılmış ve Üye Memnuniyeti Ölçme Talimatında (TL 05 ) açıklanmıştır.
9.1.3 Analiz ve Değerlendirme
ZTSO, kalite yönetim sisteminin uygunluğunu ve etkinliğini göstermek ve kalite yönetim sisteminin sürekli
iyileştirilmesinin nerede yapılabileceğini değerlendirmek için uygun veriyi belirler, toplar ve analiz eder.
KYS kapsamında tanımlanmış olan prosesler, planlar ve bunların uygulamaları sonucunda elde edilen kayıtlar
veri analizine tabi tutularak raporlanır. Proses yaklaşımı çerçevesinde tüm verilerin, analiz edilerek düzenli
aralıklarla YGG Toplantılarına aktarılması ve üst yönetimin elde edilen verileri kullanarak yeni kararlar alması
sağlanır.
Veri Analizi;
Üye memnuniyeti,
Personel memnuniyeti
Personel Önerileri ve Eğitim İstekleri
Stratejik plan hedefleri ve performans göstergeleri,
Proses performansları,
Uygunsuzluk ve Düzeltici faaliyetler,
Üye/Personel Eğitim Anket kayıtları,
İç tetkik raporları,
Tedarikçi değerlendirmeleri
Üye Öneri/İstek/Şikayet Kayıtları
Personel Performans Sistemi Kayıtları
Risk ve Fırsatların belirleme de başarı oranı
İş planlarının, stratejik planın gerçekleşme oranı
9.2 İç Tetkik