Page 34 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 34

TS EN ISO 9001:2015
                                  Doküman No            İlk Yayın Tarihi    Revizyon No/Tarihi        Sayfa
                                       KEK                01.05.2017               00/00               33/36


       9.2.1 İç Tetkiklerle Uygunluğu Tespit Edilen Unsurlar

       ZTSO’da Kalite Yönetim Sisteminde belirlenen Kalite Politikasına(PO 01), kalite amaçlarına, kalite hedeflerine
       ve  Standart  şartlarına  uygun  olup  olmadığı  ile  etkili  bir  şekilde  uygulanıp  uygulanmadığı  ve  sürekliliğinin
       sağlanıp sağlanmadığı, İç Tetkik Prosedürü(PR 02) ile kapsamı ve içeriği belirlenen iç tetkikler yoluyla tespit
       edilir.

       9.2.2 İç Tetkik Kriterleri, Kapsamı ve Yöntemi

       ZTSO  bünyesinde  yapılan  iç  tetkik  faaliyetlerinin  amaç,  kapsam,  içerik  ve  kriterleri,  iç  tetkikte
       görevlendirilecek  personelin  belirlenme  esasları  ve  sorumlulukları  ile  iç  tetkik  sonuçlarının  raporlanmasına
       (FR  29),  sonuçlarına  yönelik  yürütülecek  düzeltici  faaliyetlere(FR  30)  ve  sonuçlarının(FR  31)  dokümante
       edilmiş bilgiye dönüştürülmesine dair esaslar İç Tetkik Prosedürü (PR 02) ile belirlenmiştir.

       9.3 Yönetimin Gözden Geçirmesi
       9.3.1 Genel

       Yönetimin Gözden Geçirmesi (YGG) ile ilgili detaylı açıklamalar Yönetimin Gözden Geçirme Prosedüründe
       (PR 05) yer almakta olup; ZTSO’da uygulanmakta olan Kalite Yönetim Sisteminin uygunluğunu, yeterliliğini
       ve etkinliğini değerlendirmek ve ayrıca hedeflere ne derece ulaşıldığını değerlendirmek için yılda en az bir kez
       Yönetimin Gözden Geçirmesi toplantısı(FR 02) düzenler. Yönetimin gerek görmesi durumunda planlı toplantı
       dışında da toplantılar yapılabilir.

       Toplantı  gündeminin  hazırlanması,  duyurulması,  toplantı  tutanaklarının  muhafaza  edilmesi,  alınan  kararların
       kayıtlarının tutulması, düzeltici faaliyet uygulamalarının takibi Kalite Yönetim Temsilcisi tarafından yapılır.

       9.3.2 Yönetimin Gözden Geçirmesi Girdileri

       YGG toplantılarında aşağıdaki unsurlar girdi olarak kullanılır:

       - Kalite Yönetim Temsilcisinin hazırladığı rapor,
       - İç ve dış tetkik sonuçları,
       - Önceki YGG toplantılarında hakkında karar alınan faaliyetlerin durumu,
       - Üye memnuniyeti ölçüm değerlendirmeleri,
       - İlgili taraflardan gelen geri bildirimler,
       - Proses performans raporları ve hizmet uygunluğu ile ilgili kayıtlar,
       - Kalite Politikası ve kalite hedefleri değerlendirmeleri,
       - Kalite Yönetim Sistemini etkileyebilecek gelişmeler,
       - Düzeltici faaliyetlerin durumu,
       - Risk ve fırsatları belirleme faaliyetlerinin çıktıları,
       - İyileştirme için öneriler, ihtiyaç duyulan kaynaklar ve kaynak planlaması,
       - Katılımcıların istek ve görüşleri.
   29   30   31   32   33   34   35   36   37