Page 34 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 34
TS EN ISO 9001:2015
Doküman No İlk Yayın Tarihi Revizyon No/Tarihi Sayfa
KEK 01.05.2017 00/00 33/36
9.2.1 İç Tetkiklerle Uygunluğu Tespit Edilen Unsurlar
ZTSO’da Kalite Yönetim Sisteminde belirlenen Kalite Politikasına(PO 01), kalite amaçlarına, kalite hedeflerine
ve Standart şartlarına uygun olup olmadığı ile etkili bir şekilde uygulanıp uygulanmadığı ve sürekliliğinin
sağlanıp sağlanmadığı, İç Tetkik Prosedürü(PR 02) ile kapsamı ve içeriği belirlenen iç tetkikler yoluyla tespit
edilir.
9.2.2 İç Tetkik Kriterleri, Kapsamı ve Yöntemi
ZTSO bünyesinde yapılan iç tetkik faaliyetlerinin amaç, kapsam, içerik ve kriterleri, iç tetkikte
görevlendirilecek personelin belirlenme esasları ve sorumlulukları ile iç tetkik sonuçlarının raporlanmasına
(FR 29), sonuçlarına yönelik yürütülecek düzeltici faaliyetlere(FR 30) ve sonuçlarının(FR 31) dokümante
edilmiş bilgiye dönüştürülmesine dair esaslar İç Tetkik Prosedürü (PR 02) ile belirlenmiştir.
9.3 Yönetimin Gözden Geçirmesi
9.3.1 Genel
Yönetimin Gözden Geçirmesi (YGG) ile ilgili detaylı açıklamalar Yönetimin Gözden Geçirme Prosedüründe
(PR 05) yer almakta olup; ZTSO’da uygulanmakta olan Kalite Yönetim Sisteminin uygunluğunu, yeterliliğini
ve etkinliğini değerlendirmek ve ayrıca hedeflere ne derece ulaşıldığını değerlendirmek için yılda en az bir kez
Yönetimin Gözden Geçirmesi toplantısı(FR 02) düzenler. Yönetimin gerek görmesi durumunda planlı toplantı
dışında da toplantılar yapılabilir.
Toplantı gündeminin hazırlanması, duyurulması, toplantı tutanaklarının muhafaza edilmesi, alınan kararların
kayıtlarının tutulması, düzeltici faaliyet uygulamalarının takibi Kalite Yönetim Temsilcisi tarafından yapılır.
9.3.2 Yönetimin Gözden Geçirmesi Girdileri
YGG toplantılarında aşağıdaki unsurlar girdi olarak kullanılır:
- Kalite Yönetim Temsilcisinin hazırladığı rapor,
- İç ve dış tetkik sonuçları,
- Önceki YGG toplantılarında hakkında karar alınan faaliyetlerin durumu,
- Üye memnuniyeti ölçüm değerlendirmeleri,
- İlgili taraflardan gelen geri bildirimler,
- Proses performans raporları ve hizmet uygunluğu ile ilgili kayıtlar,
- Kalite Politikası ve kalite hedefleri değerlendirmeleri,
- Kalite Yönetim Sistemini etkileyebilecek gelişmeler,
- Düzeltici faaliyetlerin durumu,
- Risk ve fırsatları belirleme faaliyetlerinin çıktıları,
- İyileştirme için öneriler, ihtiyaç duyulan kaynaklar ve kaynak planlaması,
- Katılımcıların istek ve görüşleri.