Page 30 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 30
TS EN ISO 9001:2015
Doküman No İlk Yayın Tarihi Revizyon No/Tarihi Sayfa
KEK 01.05.2017 00/00 29/36
8.3 Ürün ve Hizmetlerin Tasarımı ve Geliştirilmesi
ZTSO tabi olduğu mevzuat kapsamında ürün ve hizmet tasarımı ve geliştirilmesine yönelik görev ve faaliyeti
bulunmadığından, bu madde ZTSO Kalite Yönetim Sistemi açısından uygulanabilir olmayan maddeler
kapsamındadır.
8.4 Dışarıdan Tedarik Edilen Proses, Ürün ve Hizmetlerin Kontrolü
8.4.1 Genel
ZTSO’da dışarıdan tedarik edilen ürün ve hizmetlerin temin ve şartlara uygunluğunun kontrolü işlemleri
Satınalma Talimatına (TL 10) göre gerçekleştirilmektedir.
ZTSO tarafından satın alınan mal ve hizmetler, insan kaynakları, altyapı ve çalışma ortamı ile ilgilidir ve
kaliteyi doğrudan etkilemektedir. Satın alma faaliyetleri harcama yetkilisinin onayına bağlı olarak Doğrudan
temin veya teklif usulü yapılmaktadır.
8.4.2 Kontrolün Tipi ve Boyutu
Dışarıdan tedarik edilen ürün ve hizmetlerin ZTSO’da sunulan hizmetlerin kalitesini ve sürekliliğini
etkilememesi, İdari ve Teknik Şartnamelere veya sözleşmelerde konulan bağlayıcı hükümler ile güvence altına
alınmaktadır.
8.4.3 Dış Tedarikçi İçin Bilgi
ZTSO, hizmet sürecini etkileyen malzemelerin satın alınması yönünde ihtiyaca uygun şekilde idari ve teknik
şartnameler hazırlar. Bu şartnamelerde malzemeye/hizmete ait teknik ve kalite özellikleri tanımlanır. Bu
şartnameler tedarikçilere duyurulur.
8.5 Üretim ve Hizmetin Sunumu
8.5.1 Üretim ve Hizmet Sunumunun Kontrolü
ZTSO kontrollü şartlar altında hizmet sağlamayı planlamış ve yürütmektedir. Hizmet için kontrollü şartlar,
aşağıdakileri içermektedir;
Hizmet oluşturma karakteristiklerini açıklayan prosedürler ve talimatlar oluşturulmuştur. Hizmet için
gerekli tanımlamalar ve bilgiler bu dokümanların içinde yer almıştır.
Odamızda birimler ve bu birimlerde çalışan personel için çalışma talimatlarının oluşturulmuştur.
ZTSO, hizmet şartlarını karşılayabilmek ve hizmeti tam olarak verebilmek için teçhizatın uygunluğu ve
teknolojik gelişmelere ayarlanması sağlanmış, uygun prosedür ve hizmet şartları oluşturulmuştur.
Hizmetin kabulü, hizmetin teslimatı için şartların karşılanması ve hizmetin verilmesinden sonra
bilgilendirme gibi faaliyetler yapılmakta, herhangi bir üye şikâyeti durumunda düzeltici faaliyetler
başlatılmaktadır.
Proseslerin kontrolü ile ilgili şartlar prosedürler, Proses kartları(PK 01 – 16), talimatlarda ve iş akış
şemalarında gösterilmektedir.