Page 24 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 24

TS EN ISO 9001:2015
                                  Doküman No            İlk Yayın Tarihi    Revizyon No/Tarihi        Sayfa
                                       KEK                01.05.2017               00/00               23/36

       7. DESTEK
       7.1 Kaynaklar
       7.1.1 Genel

       ZTSO, tüm KYS faaliyetlerini ve proseslerini tanımlarken bu faaliyet ve proseslere ilişkin kaynak planlamasını
       da aynı zamanda yapmıştır. Her bir KYS faaliyetinin kaynağı belirlenerek stratejik plan ile kayıt altına alınmış
       ve üst yönetimin güvencesi altına alınmıştır. ZTSO bir sonraki yıla ait kaynak ihtiyaçlarını bütçe hazırlama
       faaliyetleri sırasında belirler ve bütçe planlarına göre gelir bütçesi ve gider bütçesi hazırlanır. Yıl içinde acil
       kaynak ihtiyacı olur ise Yönetim Kurulu toplantılarında ve Meclis toplantılarında alınacak kararlar
       doğrultusunda hareket edilir.

       7.1.2 Kişiler

       ZTSO  hizmet  faaliyetlerini  yürüten  insan  kaynağımızın  uygun  öğrenim,  eğitim,  bilinç,  beceri  ve  tecrübeye
       sahip  olmasına  önem  verilmektedir.  ZTSO  personel  istihdamında,  kişinin  görev  yapacağı  pozisyonun
       gerektirdiği  bilgi  ve  nitelikleri  taşıması  esas  alınmaktadır.  Ayrıca,  KYS  çalışmalarını  koordine  eden  Kalite
       Yönetim Temsilcisi KYS ile ilgili gerekli eğitimleri ve sertifikaları almış, deneyimli personel görevlendirilmesi
       esas alınmaktadır.

       7.1.3 Altyapı

       ZTSO’ da verilen hizmetin uygunluğunu sağlamak amacıyla gerekli altyapı ihtiyaçları belirlenmiş ve tedarik
       edilmiştir. Altyapı;

       a) Binalar, çalışma alanları ve bunlarla bağlantılı tesisler,
       b) Yazılım ve donanım da dahil olmak üzere araç, gereç, ekipmanlar
       c) Destek hizmetlerini (ulaştırma, iletişim veya bilgi sistemleri gibi) kapsar.

       Mevcut altyapıda kullanılan iletişim araçlarının sürekli olarak çalışır durumda olmasına önem verilmektedir.
       Hizmet sunumunda kullanılan bilgi sistemleri ve teknolojilerin aktif bir şekilde kullanılması ve hizmet
       sunumunda kesinti olmaması için gerekli tedbirler alınmıştır.

       7.1.4 Proseslerin İşletimi İçin Çevre

       ZTSO' da hizmet faaliyetleri, çalışanların sağlığı ve iş güvenliği dikkate alınarak modern, rahat, konforlu
       çalışma alanı ile teknolojinin gerekleri uygulanarak gerekli donanımın sağlandığı yönetim binasında
       sürdürülmektedir.

       Hizmet kalitesini ve üye memnuniyetini etkileyecek uygun (ısı, nem, ışık, ortam havası ve hijyen ) çalışma
       ortam oluşturulmuş olup, çalışanların sosyal ve psikolojik durumları da öncelikler arasına alınmıştır. Ayrımcılık
       yapmayan, çeşitli cepheleşme ve gruplaşmalara karşı önlemini almış yöneticilik anlayışı ile personeli arasında
       bağ kuran üst yönetim personelinin stresten uzaklaşması için iş ortamı dışında organizasyonlar geziler
       düzenleyerek motivasyonu arttırmakta olup bu ortamın sürekliliğini sağlamaktadır.
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29