Page 24 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 24
TS EN ISO 9001:2015
Doküman No İlk Yayın Tarihi Revizyon No/Tarihi Sayfa
KEK 01.05.2017 00/00 23/36
7. DESTEK
7.1 Kaynaklar
7.1.1 Genel
ZTSO, tüm KYS faaliyetlerini ve proseslerini tanımlarken bu faaliyet ve proseslere ilişkin kaynak planlamasını
da aynı zamanda yapmıştır. Her bir KYS faaliyetinin kaynağı belirlenerek stratejik plan ile kayıt altına alınmış
ve üst yönetimin güvencesi altına alınmıştır. ZTSO bir sonraki yıla ait kaynak ihtiyaçlarını bütçe hazırlama
faaliyetleri sırasında belirler ve bütçe planlarına göre gelir bütçesi ve gider bütçesi hazırlanır. Yıl içinde acil
kaynak ihtiyacı olur ise Yönetim Kurulu toplantılarında ve Meclis toplantılarında alınacak kararlar
doğrultusunda hareket edilir.
7.1.2 Kişiler
ZTSO hizmet faaliyetlerini yürüten insan kaynağımızın uygun öğrenim, eğitim, bilinç, beceri ve tecrübeye
sahip olmasına önem verilmektedir. ZTSO personel istihdamında, kişinin görev yapacağı pozisyonun
gerektirdiği bilgi ve nitelikleri taşıması esas alınmaktadır. Ayrıca, KYS çalışmalarını koordine eden Kalite
Yönetim Temsilcisi KYS ile ilgili gerekli eğitimleri ve sertifikaları almış, deneyimli personel görevlendirilmesi
esas alınmaktadır.
7.1.3 Altyapı
ZTSO’ da verilen hizmetin uygunluğunu sağlamak amacıyla gerekli altyapı ihtiyaçları belirlenmiş ve tedarik
edilmiştir. Altyapı;
a) Binalar, çalışma alanları ve bunlarla bağlantılı tesisler,
b) Yazılım ve donanım da dahil olmak üzere araç, gereç, ekipmanlar
c) Destek hizmetlerini (ulaştırma, iletişim veya bilgi sistemleri gibi) kapsar.
Mevcut altyapıda kullanılan iletişim araçlarının sürekli olarak çalışır durumda olmasına önem verilmektedir.
Hizmet sunumunda kullanılan bilgi sistemleri ve teknolojilerin aktif bir şekilde kullanılması ve hizmet
sunumunda kesinti olmaması için gerekli tedbirler alınmıştır.
7.1.4 Proseslerin İşletimi İçin Çevre
ZTSO' da hizmet faaliyetleri, çalışanların sağlığı ve iş güvenliği dikkate alınarak modern, rahat, konforlu
çalışma alanı ile teknolojinin gerekleri uygulanarak gerekli donanımın sağlandığı yönetim binasında
sürdürülmektedir.
Hizmet kalitesini ve üye memnuniyetini etkileyecek uygun (ısı, nem, ışık, ortam havası ve hijyen ) çalışma
ortam oluşturulmuş olup, çalışanların sosyal ve psikolojik durumları da öncelikler arasına alınmıştır. Ayrımcılık
yapmayan, çeşitli cepheleşme ve gruplaşmalara karşı önlemini almış yöneticilik anlayışı ile personeli arasında
bağ kuran üst yönetim personelinin stresten uzaklaşması için iş ortamı dışında organizasyonlar geziler
düzenleyerek motivasyonu arttırmakta olup bu ortamın sürekliliğini sağlamaktadır.