Page 31 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 31

TS EN ISO 9001:2015
                                  Doküman No            İlk Yayın Tarihi    Revizyon No/Tarihi        Sayfa
                                       KEK                01.05.2017               00/00               30/36



       8.5.2 Tanımlama ve İzlenebilirlik

       ZTSO' da hizmet tanımı 5174 sayılı TOBB Kanunu'nda açıklandığı biçimde gerçekleştirilmektedir. Verilen
       hizmet sırasında kullanılan kaynaklar ve personel için tanımlar ve izlenebilirlikler ile ilgili yapılan
       uygulamaların Oda içinde takibinin sağlanması amacıyla bir evrak kayıt numarası ile numaralandırılır ve ilgili
       birime iletilir.

       Oda'nın hazırladığı ürünün geçmiş bilgilerine eksiksiz ve sistematik bir şekilde ulaşabilmesi  için ürünün
       hazırlanma safhalarında kullanılan tarih ve evrak kayıt numarası esas alınır. Hizmetin izlenebilirliğinin
       sağlanması için kullanılan dokümanların; eksiksiz ve düzgün bir şekilde dosyalanmasından, arşivlenmesinden
       ve bilgisayar kayıtlarının muhafaza edilmesinden ilgili Birim sorumlusu sorumludur.

       8.5.3 Müşteri veya Dış Tedarikçiye Ait Mülkiyet

       ZTSO, kayıtları altında bulunan kuruluşların (üye, dış tedarikçi) mülkiyet hakkı vardır. ZTSO kuruluşların
       (üye, dış tedarikçi) mülkiyetine özen gösterir. Ancak resmi mercilerden gelen yazılı talepler doğrultusunda üye
       mülkiyeti altındaki bilgiler verilebilir. Resmi mercilerden gelen talepler  yazılı olmalıdır. ZTSO mülkiyet hakkı
       içeren yazılı talebe evrak kayıt numarası verdikten sonra, talep edilen bilgileri resmi merciiyle sunar.

       8.5.4 Muhafaza

       ZTSO,  hizmetler  sonucu  elde  edilen  belgeleri  ve  bilgileri  ürün  olarak  kabul  etmektedir.  Hizmetin  sunumu
       sonucu  ortaya  çıkan  kayıtlar,  belgeler  ve  bilgiler  tekrar  elde  edilebilmesi  için  ürün  olarak  değerlendirilerek
       muhafaza  edilmektedir.  Bilgiler,  kayıt  ve  belgeler  ise  Arşiv  Talimatı(  TL  06  )  kapsamında  muhafaza
       edilmektedir.

       8.5.5 Teslimat Sonrası Faaliyetler

       Hizmetin  verilmesinden  sonra  bilgilendirme,  üye  anketleri  (FR  03)  gibi  faaliyetler  yapılmakta,  herhangi  bir
       müşteri  şikâyeti  durumunda  düzeltici  faaliyetler  (FR  30)  başlatılmaktadır.  Öneri  ve  istekleri  dikkate
       alınmaktadır.

       8.5.6 Değişikliklerin Kontrolü

       ZTSO şartlara uygunluğu sürdürmeyi güvence altına almak için değişiklikleri yılda enaz 1 kez yapılan YGG
       toplantılarında gözden geçirir. TOBB ve Kamu Kurum ve Kuruluşları tarafından kanun, yönetmelik, yazılım
       vb.  değişiklik  ile  ilgili  bildirimler  üst  yönetim  ile  paylaşılır.  Belirlenen  program  çerçevesinde  personel
       bilgilendirilir.  Gerekli  durumlarda  eğitimler,  toplantılar  yada  yerinde  ziyaretler  ile  değişiklikler  Odamız  da
       uygulanmaya başlanır.

       8.6 Ürün ve Hizmet Sunumu

       Talep  edilen  hizmetler,  ilgili  yasal  mevzuata  uygun  olarak  hazırlanan  prosedürlere  göre,  yetkilendirilmiş
       birimler ve personel tarafından gereğinde ilgili birimler ve komisyonlarının da görüş ve önerileri alınarak yerine
       getirilir.
       Hizmetin  verilmesi  sırasında  kullanılacak  olan  her  türlü  belge  ve  kayıt  ilgili  yasal  mevzuatta  veya  işlem
       prosedüründe tanımlıdır. Oda’ya teslim edilen bu belgeler veya kayıtlar, ilgili birim tarafından teslim alınır,
       kaydı yapıldıktan sonra ilgili birime gönderilir ve ebys ile arşivlenir.
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36