Page 36 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 36
TS EN ISO 9001:2015
Doküman No İlk Yayın Tarihi Revizyon No/Tarihi Sayfa
KEK 01.05.2017 00/00 35/36
10. İYİLEŞTİRME
10.1 Genel
Kalite yönetim sisteminin performansının ve etkinliğinin arttırılması için fırsatlarını belirlemiştir. İstenmeyen
etkileri düzeltmek ve önlemek, müşteri memnuniyetini arttırmak ve sürekli iyileştirmek için araçlar
belirlenmiştir.
Kurum Kültürü
Kalite Politikası
Diğer Politikalar
Misyon
Vizyon
Kalite hedefleri
İç denetimler
Veri analizi
Yönetimin Gözden Geçirmesi
Personel İyileştirme-Geliştirme
Riskler ve Fırsatlar
Üye/Personel Memnuniyeti
Stratejik Plan
Üst Yönetim tarafından Yönetimin Gözden Geçirme Toplantısında (FR 02) gözden geçirilir. İyileştirme
yönünde yapılacak faaliyetlerin ne olacağı ve sorumluların kimler olacağı kararlaştırılır.
10.2 Uygunsuzluk ve Düzeltici Faaliyet
10.2.1 Uygunsuzluk Halinde Yapılacak Faaliyetler
ZTSO hizmet faaliyetlerinde ortaya çıkan uygunsuzlukların ve ilgili tarafların memnuniyetsizliklerinin
nedenlerinin ortadan kaldırılarak tekrarının önlenmesine yönelik olarak düzeltici faaliyetler(FR 30) yapılmakta,
uygunsuzlukların ortaya çıkmadan önlenmesi için ise prosesler bazında risk değerlendirme çalışmaları
yürütülmektedir. Oluşturulan Mutlak Risk Matrisinde şiddeti (etki * olasılık) Orta ve üstü düzeyde olarak
belirlenen risklerle ilgili olarak Risk ve Fırsatlara Yönelik Faaliyetler Prosedürü(PR 06) kapsamında gerekli
önlemler alınır. YGG toplantılarında(FR 02), gerçekleştirilen düzeltici faaliyetlerin etkinliği(FR 31), risk ve
fırsat güncellemeleri ve bu doğrultuda Kalite Yönetim Sisteminde yapılması gereken değişiklikler ele alınır.
10.2.2 Uygunsuzlukların ve Düzeltici Faaliyetlerin Sonuçlarının Dokümante Edilmiş Bilgi Olarak
Muhafazası
Uygunsuzlukların yapısına ve uygunsuzluklarla ilgili olarak yapılacak faaliyetlere ilişkin bilgiler ile düzeltici
faaliyetlerin sonuçları( FR 31), Risk ve Fırsatları Değerlendirilmesi Tablosu ( FR36 ), Risk ve Fırsatlara
Yönelik Faaliyetler Prosedürü( PR 06) ve Uygun Olmayan Hizmetin Kontrolü Prosedürü(PR 04) kapsamında
dokümante edilmiş bilgi haline dönüştürülür ve muhafaza edilir.