Page 9 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 9
TS EN ISO 9001:2015
Doküman No İlk Yayın Tarihi Revizyon No/Tarihi Sayfa
KEK 01.05.2017 00/00 8/36
4. KURULUŞUN BAĞLAMI
4.1 Kuruluş ve Bağlamının Anlaşılması
Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası, TS EN ISO 9001 Kalite Yönetim Standardının şartlarına uygun olarak iç
ve dış hususları belirlemiş, Kalite Yönetim Sistemini (KYS) kurmuş ve dokümante etmiş olup, gereğini yerine
getirmektedir. Sistemin uygunluğu kesintisiz olarak sürdürülmekte ve etkinliği sürekli olarak iyileştirilmektedir.
ZTSO Kalite Yönetim Sistemi, birbirlerine geri besleme veren, katma değer yaratan ve birbirleri ile ilişkili
prosesler ile uygulamaları kontrol eden ve iyileştiren prosedürler üzerine kurulmuş olup, dokümante edilen
bilgiler yayımlanmakta ve ebys ile saklanmaktadır.
KYS aşağıdaki unsurlar ele alınarak hazırlanmıştır:
- KYS için gerekli proseslerin ihtiyaçları ve uygulamaları saptanmıştır.
- Proseslerin birbiri ile ilişkileri ve proses dizini belirlenmiştir.
- Proseslerin işleyiş ve kontrolünün etkililiğini sağlamaya yönelik olarak, proseslerde uygulanacak kontrol
kriterleri ve metotları tespit edilmiş, bunun için gerekli olan kaynakların ve bilginin mevcut olması
sağlanmıştır.
- Proses performanslarının ölçülmesi, izlenmesi ve analiz edilmesi sağlanmış, bunun için gerekli olan
kaynakların ve bilginin mevcut olması sağlanmıştır.
- KYS’deki kayıtların kontrol ve analizi, uygunsuzlukların kontrolü, düzeltici faaliyetler ( PR 03 ) ve risk ve
fırsatları ( PR 06 ) ele almak için yapılacak eylemler ilgili prosedürlerde tanımlanmıştır.
- Proseslerin sürekli iyileştirilmesi ve planlanan sonuçlara ulaşmak için gerekli faaliyetlerin uygulanması
Yönetim Gözden Geçirme (YGG) Prosedüründe ( PR 05 ) tanımlanmıştır.
- Proses etkileşim tablosu yayımlanmış, proses tanımlarına ise ilgili Proses Kartlarında ( PK 01 – 16 ) yer
verilmiştir.
İç ve dış bağlamın anlaşılması amacıyla Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odasında yapılan iç ve dış çevre
analizlerinden elde edilen bulgular esas alınmaktadır.
4.2 İlgili Tarafların İhtiyaç ve Beklentilerinin Anlaşılması
Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası Standart’ın şartlarına uygun olarak, 5174 Sayılı Kanunun 4. maddesi ile
birincil ve ikincil mevzuat hükümleri çerçevesinde, hizmetlerini ilgili tarafların ihtiyaç ve beklentilerini dikkate
alarak düzenli olarak sağlamakta, izlemekte ve gözden geçirmektedir.
4.3 Kalite Yönetim Sisteminin Kapsamının Belirlenmesi
Odamız bir kamu kurum niteliğinde meslek kuruluşu olma özelliğinden dolayı 5174 sayılı Türkiye Odalar ve
Borsalar Birliği Kanunu ve Yönetmeliklerine göre hizmet vermektedir. Bu nedenle ZTSO ’da uygulanan kalite
yönetim sistemimizin kapsamı “Ticaret ve Sanayi Odası Hizmetleri Sunumu” dur.
Kalite Yönetim Sistemi kapsamında uygulanabilir olmayan hususlar ve gerekçeleri aşağıda verilmiştir:
7.1.5.2 Ölçüm İzlenebilirliği
Kurumumuz görev alanı dâhilinde gerçekleştirdiğimiz hizmetler için izleme ve ölçme kaynağı
kullanılmadığından standardın bu maddesi uygulanmamaktadır.
8.3 Ürün ve Hizmetlerin Tasarımı ve Geliştirilmesi