Page 7 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 7

TS EN ISO 9001:2015
                                  Doküman No            İlk Yayın Tarihi    Revizyon No/Tarihi        Sayfa
                                       KEK                01.05.2017               00/00               6/36

       TANIMLAR, KISALTMALAR, ATIF YAPILAN STANDARTLAR ve DOKÜMANLAR

       İşbu Kalite El Kitabında geçen;

       Tanımlar :

       Politika : Üst yönetim tarafından kabul edilen,  kuruluşun amaç ve yönlendirmesi.
       Vizyon : Üst Yönetim tarafından ifade edilen kuruluşun olmak istediği durum
       Misyon : Üst Yönetim tarafından ifade edilen kuruluşun varoluş amacı
       Strateji : Uzun vadeli ya da genel amaca ulaşmak için yapılan plan
       Üst Yönetim: Yönetim  Kurulu Üyeleri, Yönetim Kurulu  Başkanı,  Yönetim Kurulu  Başkan Yardımcıları ve
       Genel Sekreterlikten oluşur.
       Katılım: Bir faaliyet, olay veya durumun içinde yer alma
       Bağlılık: Paylaşılan amaçlara ulaşmak için yürütülen faaliyetlerin içinde yer alarak katkı sağlama
       Kuruluşun Bağlamı: Kuruluşun amaçlarını geliştirmesine ve ulaşmasına etki eden iç ve dış konuların bütünü
       İlgili Taraf (Paydaş): Bir karar veya faaliyetle kendilerini etkileyebilen, etkilenebilen ya da bir karar ya da
       faaliyetle kendilerinin etkileneceğini düşünen kişi veya kuruluş. Odamızda İç ve Dış Paydaş olmak üzere ikiye
       ayrılmaktadır.
       Müşteri: Müşteri kavramı, iç ve dış müşteri olarak ele alınmıştır. İç Müşteri Oda Personeli Dış Müşteri odanın
       üyeleri olarak tanımlanmıştır.
       Tedarikçi: Kuruluşa ürün veya hizmet sağlayanlar
       Dış Tedarikçi: Kuruluşun parçası olmayan sağlayıcı
       Amaç/Hedef: Ulaşılmak istenen sonuç
       Çıktı: Bir prosesin sonucu
       Performans: Ölçülebilen sonuç
       Risk: Belirsizlik etkisi
       Veri: Bir nesne ile ilgili gerçekler
       Bilgi: Anlamlı veri
       Doküman: Bilgi ve içinde bulunduğu ortam
       Dokümante  Edilmiş  Bilgi:  Kuruluş  ve  içinde  yer  aldığı  ortam  tarafından  kontrol  edilmesi  ve  sürdürülmesi
       gereken bilgi.

       Kısaltmalar:
       DF Düzeltici Faaliyet,
       KEK Kalite El Kitabı,
       KYS Kalite Yönetim Sistemi,

       KYT Kalite Yönetim Temsilcisi
       YGG Yönetimin Gözden Geçirmesi,
       ZTSO Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası
       TOBB Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği
       EBYS Elektronik Belge Yönetim Sistemi

       - Standart: TS EN ISO 9001, TS EN ISO 9000, TS EN ISO 19011 ve TS EN ISO 31000 Standartlarını,
       - Yönetim: Standardın “Liderlik” başlığı altında tanımlanan ve tarif edilen liderliği gösteren ve taahhüt eden üst
       yönetimi ifade eder. Yukarıdaki terim ve kısaltmalar haricinde kullanılan diğer terim ve kısaltmalar, Standart ile
       uyumlu olup, Standartların güncel versiyonları esastır. Standartların güncelliklerinin takip usülleri, kayıtlı bilgi
       prosedüründe (ZTSO’da Dokümante Edilmiş Bilgiye Yönelik Faaliyetler Prosedürü (PR 01) detaylandırılmıştır.
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12