Page 21 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 21
TS EN ISO 9001:2015
Doküman No İlk Yayın Tarihi Revizyon No/Tarihi Sayfa
KEK 01.05.2017 00/00 20/36
KALİTE POLİTİKAMIZ ( PO 01 )
5174 Sayılı Kanun’a Bağlı, TOBB Akreditasyon Sistemi ve ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 1001
Müşteri Memnuniyet Sistemi kapsamında üyelerinin talep, beklenti ve önerilerine uygun, çağın gereklerine
uygun hizmet anlayışıyla üye memnuniyetine sağlamak
5.2.2 Kalite Politikasının Duyurulması
Kalite politikası (PO 01) birim içinde duyurulmuş, yayımlanmış ve tüm çalışanların görebileceği şekilde yazılı
metin halinde ZTSO yönetim katına ve çeşitli noktalara asılmıştır.
5.3 Kurumsal Görev, Yetki ve Sorumluluklar
ZTSO organizasyon şeması (ŞE 01), her bir personelin hangi birimde ve hangi sorumlulukta görevlendirildiği
ve her bir alt birimin görev tanımı ve faaliyet alanı, sürekli olarak güncellenen ve KYS Görev Tanımı (GR 01 –
21) ile belirlenmektedir. Münhasıran KYS ile ilgili işleri koordine etmek üzere ZTSO bünyesinde yetkin
personelden oluşturulan bir Kalite Yönetim Temsilcisi kurulmuştur. ZTSO kalite politikası (PO 01) ve
hedeflerine (PL 01) yönelik faaliyetleri yöneten, uygulayan ve doğrulayan tüm çalışanların görevleri, yetkileri
ve sorumlulukları yazılı olarak hazırlanmış ve çalışanların bilgisine sunulmuştur. Onaylanmış organizasyon
şeması (ŞE 01), tüm çalışanlarca görülebilecek şekilde ZTSO Yönetim Katına asılmıştır.
TS EN ISO 9001 Standardında zorunluluğu kalmamış olmakla birlikte, Standarda uygun olarak kurulmuş olan
Kalite Yönetim Sisteminin (KYS) belirlenen şartları karşılaması ile uygunluğunun/devamlılığının sağlanması,
KYS’nin geliştirilmesi, eksikliklerin tespit edilmesi, düzeltici faaliyet çalışmalarının yürütülmesi, risk ve
fırsatların belirlenmesi, KYS’nin performansının ölçülmesi ve iyileştirilmesiyle ilgili çalışmaları yapmak üzere
Üst Yönetim tarafından yetkin bir personel yazılı olarak Kalite Yönetim Temsilcisi olarak atanmıştır. Kalite
Yönetim Temsilcisi'nin görev, yetki ve sorumlulukları, KYT görev tanımlarında tanımlanmıştır.
Referanslar:
Kalite Politikası (PO 01)
Kalite Hedefleri (PL 01)
Organizasyon Şeması (ŞE 01)
YGG Raporu (FR 02)
Görev Tanımı (GR 01 – 22)