Page 21 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 21

TS EN ISO 9001:2015
                                  Doküman No            İlk Yayın Tarihi    Revizyon No/Tarihi        Sayfa
                                       KEK                01.05.2017               00/00               20/36


                                          KALİTE POLİTİKAMIZ ( PO 01 )

       5174 Sayılı Kanun’a Bağlı, TOBB Akreditasyon Sistemi ve ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 1001
       Müşteri  Memnuniyet  Sistemi  kapsamında  üyelerinin  talep,  beklenti  ve  önerilerine  uygun,  çağın  gereklerine
       uygun hizmet anlayışıyla üye memnuniyetine sağlamak

       5.2.2 Kalite Politikasının Duyurulması

       Kalite politikası (PO 01) birim içinde duyurulmuş, yayımlanmış ve tüm çalışanların görebileceği şekilde yazılı
       metin halinde ZTSO yönetim katına ve çeşitli noktalara asılmıştır.

       5.3 Kurumsal Görev, Yetki ve Sorumluluklar

       ZTSO organizasyon şeması (ŞE 01), her bir personelin hangi birimde ve hangi sorumlulukta görevlendirildiği
       ve her bir alt birimin görev tanımı ve faaliyet alanı, sürekli olarak güncellenen ve KYS Görev Tanımı (GR 01 –
       21)  ile  belirlenmektedir.  Münhasıran  KYS  ile  ilgili  işleri  koordine  etmek  üzere  ZTSO  bünyesinde  yetkin
       personelden  oluşturulan  bir  Kalite  Yönetim  Temsilcisi  kurulmuştur.  ZTSO  kalite  politikası  (PO  01)  ve
       hedeflerine (PL 01) yönelik faaliyetleri yöneten, uygulayan ve doğrulayan tüm çalışanların görevleri, yetkileri
       ve  sorumlulukları  yazılı  olarak  hazırlanmış  ve  çalışanların  bilgisine  sunulmuştur.  Onaylanmış  organizasyon
       şeması (ŞE 01), tüm çalışanlarca görülebilecek şekilde ZTSO Yönetim Katına asılmıştır.

       TS EN ISO 9001 Standardında zorunluluğu kalmamış olmakla birlikte, Standarda uygun olarak kurulmuş olan
       Kalite Yönetim Sisteminin (KYS) belirlenen şartları karşılaması ile uygunluğunun/devamlılığının sağlanması,
       KYS’nin  geliştirilmesi,  eksikliklerin  tespit  edilmesi,  düzeltici  faaliyet  çalışmalarının  yürütülmesi,  risk  ve
       fırsatların belirlenmesi, KYS’nin performansının ölçülmesi ve iyileştirilmesiyle ilgili çalışmaları yapmak üzere
       Üst Yönetim tarafından yetkin bir personel  yazılı olarak Kalite Yönetim Temsilcisi olarak atanmıştır. Kalite
       Yönetim Temsilcisi'nin görev, yetki ve sorumlulukları, KYT görev tanımlarında tanımlanmıştır.

       Referanslar:

       Kalite Politikası (PO 01)
       Kalite Hedefleri (PL 01)
       Organizasyon Şeması (ŞE 01)
       YGG Raporu (FR 02)
       Görev Tanımı (GR 01 – 22)
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26