Page 20 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 20
TS EN ISO 9001:2015
Doküman No İlk Yayın Tarihi Revizyon No/Tarihi Sayfa
KEK 01.05.2017 00/00 19/36
5. LİDERLİK
5.1 Liderlik ve Taahhüt
Yönetim, kalite politikasını (PO 01) oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık
kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını tüm çalışanlarına iletmiştir. Kalite Politikamızın (PO 01) yaşatılabilmesi
amacıyla kalite hedefleri (PL 01) belirlenmiştir. Bu hedeflerin gerçekleştirilebilmesi amacıyla gerekli kaynaklar
tahsis edilmiştir. Kalite politikasının (PO 01) belirlenmesinin yanı sıra Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası
yönetim ve organizasyon modeli de belirlenerek organizasyon şemasında var olan her bir personel için görev,
yetki ve sorumluluklar belirlenmiş ve yayınlanmıştır. Kalite Yönetim Sisteminin, Kalite Politikası (PO 01) ve
ZTSO Stratejik Planı ile tutarlı olup olmadığı ve belirlenen hedeflere ulaşmak için uygun ve etkili şekilde
işleyip işlemediği Yönetimin Gözden Geçirmesi (YGG) toplantılarında (FR 02) değerlendirilmektedir. Üst
yönetim haricindeki diğer yönetim kademelerinin ve yönetim kademelerinde görev almayan diğer personelin
güçlendirilmesi ve liderliklerini göstermek üzere desteklenmesi hedefi bağlamında, birim sorumluları ve
personeli ek görevler verilerek desteklenmektedir.
5.2 Müşteri Odağı
Yönetim; yasal mevzuata, standartlara, yönetmeliklere, üye ihtiyaç ve beklentilerine uygun çalışarak, üye
memnuniyetinin arttırılması yönünde faaliyetlerini yerine getirmektedir. ZTSO verilen hizmetlerin her
aşamasında hizmet ile ilgili isteklere odaklanılmakta, üye beklentilerinin ne derece karşılandığını ölçmek
amacıyla anketler düzenlenmekte, proses performans kriterleri izlenmekte, sunulan hizmetlerin uygunluğunu
etkileyebilecek risk ve fırsatların belirlenmesine ve güncellenmesine yönelik faaliyetler yürütülmektedir.
Sayılan hususların YGG toplantılarında (FR 02) değerlendirilmesi yoluyla da iyileştirme çalışmaları
yapılmaktadır.
5.2 Kalite Politikası
5.2.1 Kalite Politikasının Oluşturulması
Kalite politikası (PO 01) üst yönetim tarafından belirlenmiştir. Kalite politikasının (PO 01) uygunluğu YGG
toplantılarında (FR 02) gözden geçirilerek, gelişmeler ve ihtiyaçlar doğrultusunda revize edilmektedir.
MİSYONUMUZ
Geçmişten Gelen Köklü Bir Gelenek İle 100 Yıldır Zonguldak İş Dünyasının Çatı Örgütü Olarak Hızlı ve
Kaliteli hizmet anlayışlı ile bölgesel kalkınma için üyelerine ve paydaşlarına liderlik yapan bir meslek
kuruluşudur.
VİZYONUMUZ
Cumhuriyetin 100. Yılında Cumhuriyetin İlk Vilayetini ülkenin ve bölgenin parlayan yıldızı haline getirmek
için sürdürülebilir kurumsal yapısını tesis etmiş, üye memnuniyeti ve bölgesel kalkınmayı ön planda tutan
örnek bir meslek kuruluşu olmaktır.