Page 20 - Zonguldak TSO - Kalite El Kitabı
P. 20

TS EN ISO 9001:2015
                                  Doküman No            İlk Yayın Tarihi    Revizyon No/Tarihi        Sayfa
                                       KEK                01.05.2017               00/00               19/36

       5. LİDERLİK
       5.1 Liderlik ve Taahhüt

       Yönetim,  kalite  politikasını  (PO  01)  oluşturmuştur.  Yönetim  kalite  politikasında  belirlenen  değerlere  sadık
       kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını tüm çalışanlarına iletmiştir. Kalite Politikamızın (PO 01) yaşatılabilmesi
       amacıyla kalite hedefleri (PL 01) belirlenmiştir. Bu hedeflerin gerçekleştirilebilmesi amacıyla gerekli kaynaklar
       tahsis  edilmiştir.  Kalite  politikasının  (PO  01)  belirlenmesinin  yanı  sıra  Zonguldak  Ticaret  ve  Sanayi  Odası
       yönetim ve organizasyon modeli de belirlenerek organizasyon şemasında var olan her bir personel için görev,
       yetki ve sorumluluklar belirlenmiş ve yayınlanmıştır. Kalite Yönetim Sisteminin, Kalite Politikası (PO 01) ve
       ZTSO  Stratejik  Planı  ile  tutarlı  olup  olmadığı  ve  belirlenen  hedeflere  ulaşmak  için  uygun  ve  etkili  şekilde
       işleyip  işlemediği  Yönetimin  Gözden  Geçirmesi  (YGG)  toplantılarında  (FR  02)  değerlendirilmektedir.  Üst
       yönetim haricindeki diğer yönetim kademelerinin ve yönetim kademelerinde görev almayan diğer personelin
       güçlendirilmesi  ve  liderliklerini  göstermek  üzere  desteklenmesi  hedefi  bağlamında,  birim  sorumluları  ve
       personeli ek görevler verilerek desteklenmektedir.

       5.2 Müşteri Odağı

       Yönetim;  yasal  mevzuata,  standartlara,  yönetmeliklere,  üye  ihtiyaç  ve  beklentilerine  uygun  çalışarak,  üye
       memnuniyetinin  arttırılması  yönünde  faaliyetlerini  yerine  getirmektedir.  ZTSO  verilen  hizmetlerin  her
       aşamasında  hizmet  ile  ilgili  isteklere  odaklanılmakta,  üye  beklentilerinin  ne  derece  karşılandığını  ölçmek
       amacıyla anketler  düzenlenmekte, proses  performans  kriterleri  izlenmekte, sunulan hizmetlerin  uygunluğunu
       etkileyebilecek  risk  ve  fırsatların  belirlenmesine  ve  güncellenmesine  yönelik  faaliyetler  yürütülmektedir.
       Sayılan  hususların  YGG  toplantılarında  (FR  02)  değerlendirilmesi  yoluyla  da  iyileştirme  çalışmaları
       yapılmaktadır.

       5.2 Kalite Politikası
       5.2.1 Kalite Politikasının Oluşturulması

       Kalite politikası (PO 01) üst yönetim tarafından belirlenmiştir. Kalite politikasının (PO 01) uygunluğu YGG
       toplantılarında (FR 02) gözden geçirilerek, gelişmeler ve ihtiyaçlar doğrultusunda revize edilmektedir.

                                                    MİSYONUMUZ

       Geçmişten Gelen Köklü Bir Gelenek İle 100 Yıldır Zonguldak İş Dünyasının Çatı Örgütü Olarak Hızlı ve
       Kaliteli hizmet anlayışlı ile bölgesel kalkınma için üyelerine ve paydaşlarına liderlik yapan bir meslek
       kuruluşudur.

                                                    VİZYONUMUZ

       Cumhuriyetin 100. Yılında Cumhuriyetin İlk Vilayetini ülkenin ve bölgenin parlayan yıldızı haline getirmek
       için  sürdürülebilir  kurumsal  yapısını  tesis  etmiş,  üye  memnuniyeti  ve  bölgesel  kalkınmayı  ön  planda  tutan
       örnek bir meslek kuruluşu olmaktır.
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25