Page 205 - ZTSO_100.YILKİTAP
P. 205
Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası 100. Yıl 202 Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası 100. Yıl 203
2009 yılları en verimli yıllarımızdı. Çocuklarım olmuştur. Nüfus 20 yıl öncekinden daha azdır.
üniversiteyi bitirince işletmeye dahil oldular, Coğrafya fabrikalar yatırıma elverişli değildir.
halden de devam ediyorlar. Karayolları Türkiye’nin en kötüsü demiryolları
1950’den önce var olmasına rağmen işlevini Burada kazandığını buraya
yitirmiş. Deniz yolları stop etmiş. Eskiden buraya yatıran, akıllıca yönetirse para
Şehre kazandırdıklarınız, size de kazandırdı mı? yolcu gemileri gelirdi. Hava yolları 2018 yılında kazanır. Dışarıya bakmamak lazım.
Yoksa siz şehre katkıda bulundunuz; ama şehrin haftada 4 sefer yapar hale gelmiş.
size dönüşü beklentinizin altında mı kaldı? Ekonominin gelişmesine göre iyi
Buradaki yatırımlarınızın karşılığını alabildiniz mi? Ulaşılması zor. Tüketimden sanayiye geçişi işletmeler iyi yönetilirse, her zaman
gerçekleşmemiş bir Zonguldak, bu haliyle geri
Burada kazandığını buraya yatıran, akıllıca gitmeye mahkum olmuştur. her yerde para kazanır.
yönetirse para kazanır. Dışarıya bakmamak lazım.
Ekonominin gelişmesine göre iyi işletmeler iyi
yönetilirse, her zaman her yerde para kazanır.
Şehirde bir algı var ve bu algı sadece bugünün
değil, geçmişten bu güne ulaşan sürecin
oluşturduğu bir yaklaşım. Zonguldak’ta kazanılan
para şehirde kalmıyor diye düşünüyor insanlar.
Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Zonguldak’tan dışarıya giden büyük bir yatırım
hatırlamıyorum. Bir kişi otel, bir kişi seramik
yatırımı (Zonguldak’ta olması çok zor).
Buradaki paralar işletmelerin değil, şahısların.
Onlar da bankaya yatırıp faiz ile geçinen.
Zonguldak’ta ticaretin en güçlü ve ekonomik
hareketin en yoğun olduğu yıllar ve dönem sizce
ne zamandı? O günlerden bugünlere ne ya da
neler değişti?
Zonguldak 1970-1980 yılları arası gerek
işçi sayısının çok oluşu (45 bin kömür), 20
bin Erdemir, işçi ücretlerinin yüksek oluşu;
Zonguldak’ı tam bir tüketim toplumu haline
getirmiştir.
Burada değişen işçi sayısı 10 binler TTK (Erdemir
10 bin) inmesi, işçilik ücretlerinin piyasaya göre
fazla olmaması, bugünkü küçülmeye sebep